1957 017
<- Back | Index | Next ->

1957 Dienstregeling

Voor de oorlog:

Bosch en Veld: Ziekerstraat-Groesbeekseweg-Heilig Landstichting:
April 1922 Oprichting
1923 Opheffing

Bosch en Veld: Ziekerstraat-Willemskwartier:
1923: Oprichting
19??: Overname door Keizer Karel
19??: Overname door De Snelheid
1926: Quick rijdt op dezelfde route

Bosch en Veld: Ziekerstraat-Waterkwartier:
1923: Oprichting

R. Groos: Molenstraat-Groenwoud-MariŽnboom-Brakkenstein-Houtlaan-Hatert:
1924: Oprichting
Jaren í30: Alleen Molenstraat-Brakkenstein

A. Brouwer: Valkhof-Van ít Santstraat:
September 1925 Oprichting
1926: Opheffing

E.M. Toonen: Hengstdal-Heilig Landstichting:
1926: Oprichting

A.P. de Kok: Centrum (?)-Groesbeeksedwarsweg-Oost:
Rond 1925: Oprichting
1935: Overname door MBS

Bussen in 1952:

Trolleylijn 1: Sint Jacobslaan-Oude Molenweg-Vossenlaan-Slotemaker de BruÔneweg-Hatertseweg-Sint Annastraat-Van Oldenbarneveltstraat-Station-Spoorstraat-Smetiusstraat-Bloemerstraat-Plein 1944-Augustijnenstraat-Burchtstraat-Hertogstraat-Van der Brugghenstraat-Berg en Dalseweg-Heydenrijckstraat-Tooropstraat-Broerdijk-Hengstdalseweg-Berg en Dalseweg-Julianaoord:
23 april 1952: Eerste rit
9 juli 1952: Eerste officiŽle rit
29 mei 1960: Verlenging van Oude Molenweg naar Archimedesstraat (Hatertse Hei)
29 maart 1969: Opheffing

Trolleylijn 4: Goffert-Hazenkampseweg-Dobbelmanweg-Dr. Schaepmanstraat-Da Costastraat-Willemsweg-Graafseweg-Van Oldenbarneveltstraat-Station-Spoorstraat-Smetiusstraat-Bloemerstraat-Plein 1944-Augustijnenstraat-Burchtstraat-Hertogstraat-Prins Hendrikstraat-Bijleveldsingel-Prins Bernhardstraat-Coehoornstraat-Driehuizerweg-Groenewoudseweg-Groesbeekseweg-MariŽnboom:
31 december 1957: Eerste rit
9 april 1968, 19.50 uur: Opheffing

Buslijn 4: Fleminghstraat-Willemskwartier-Brakkenstein-Groesbeekseweg:

Buslijn 5: Plein 1944-Waterkwartier-Varenstraat (Wolfskuil):

Na 1955:

Lijn 2: Centrum-Beek-Berg en Dal
1961: Verlenging Centrum-Hatert

Lijn 3: Centrum-Waterkwartier-Hees-Paul Krugerstraat (Heseveld)
Later: Uitbreiding naar Graafseweg

Lijn 5: Centrum-Krayenhofflaan-Pastoor Zegersstraat-Boksdoornstraat (Wolfskuil)

Lijn 6: Nijmegen-Burchtstraat-Van Randwijckweg-Kleve

Lijn 7: Julianaoord-Heilig Landstichting-Berg en Dal (?):
Alleen in zomermaanden

Lijn 8: Hatert-Station:
1963: Oprichting
1966: Verlenging van het station naar Neerbosch-Oost

Lijn A: Oude Molenweg-Begraafplaats Jonkerbosch:
Alleen met Allerheiligen en Allerzielen

Lijn B: Arbeiderswijken-Industrieterrein aan Maas-Waalkanaal

Lijn 5: Station-Brakkenstein

Jaren í60:

Lijn 5: Station-Hatert-Van Apelterenweg (Dukenburg):


Lijn 2: Centrum-Dukenburg (al voor 1980)

Reactiepagina
Reactie 1:

Hans Aarts, 23-07-2014: Bij "jaren '60": Moet vervangen worden door "jaren '70"! Lijn 2 ging toen van centrum via Graafseweg naar eindpunt Dukenburg Meijhorst, later door naar Weezenhof, en lijn 5 via Hatertseweg naar eindpunt Dukenburg Lankforst, later door naar station Dukenburg!

REAGEER:

Uw aanvullingen of opmerkingen zijn welkom!
Met dit formulier kunt u (nog) geen foto's versturen. Gebruik daarvoor uw e-mailprogramma.
Opmaak kan wel, bv <b>Vet</b> of <i>cursief</i> geeft Vet of cursief.
 
 Uw naam: en mailadres: